Odakle "quattro" Audi modelima?
Kada je u Ženevi 1980. godine Quattro debitirao, publika je bila oduševljena. Automobil je izgledao moćno, imao turbo motor i tehnologiju koju nitko nije očekivao. Počeo je dominirati i na reli natjecanjima, a vozači su prolazili pored konkurencije s lakoćom.

Finska, 1977. visoki snijeg i Audijev inženjer Jorg Bensinger za volanom vojničkog VW Iltisa. Dok su svi automobili klizili i plesali po snijegu, Iltis je mirno prolazio kroz sve prepreke koje bi mu stale na put, kao da se vozi na uobičajenom asfaltu. Bensinger je odmah otrčao kod svog šefa Ferdinanda Piecha i upitao ga: „Šefe što ako ovo stavimo u sportski automobil?“
Piech se na to nasmijao, ali na kraju odobrio ideju i tako je nastao prvi prototip Audi 80 s pogonom na sva četri kotača. Automobil je izvana bio naizgled obične crvene boje s dvojim vratima, a ispod lima je skrivao vojnu tajnu i dobio je kodno ime A1 Allroad. Međutim, pojavio se i prvi problem, automobil je bio krut kao stijena jer nije imao središnji diferencijal i nevoljko se vozio.
Upravo tada dolazi najzanimljiviji dio cijele priče. Volkswagenov šef odlučio je dati automobil svojoj supruzi da ode s njim u Beč. Kada se vratila pitali su je kakav je automobil, a ona je izjavila da automobil skače i da se ne da parkirati. Nakon toga dolazi do revolucije, ubacuju u njega središnji diferencijal i „Voila“, zvijer je u potpunosti ukroćena.
Tako je rođen „ur-Quattro“, odnosno „pravi Quattro“. To je bio prvi Audi koji je mogao proći po snijegu i blatu s jednakom lakoćom kao i na suhoj cesti. Ime „ur“ nije slučajno, na njemačkom to znači „prvotni“ ili „izvorni“ što jasno odaje činjenicu da se radi o revoluciji.
Kada je u Ženevi 1980. godine Quattro debitirao, publika je bila oduševljena. Automobil je izgledao moćno, imao turbo motor i tehnologiju koju nitko nije očekivao. Počeo je dominirati i na reli natjecanjima, a vozači su prolazili pored konkurencije s lakoćom.

• Prvotno je planirano 400 primjeraka, koliko je bilo potrebno za homologaciju za natjecanje u reliju, ali je proizvedeno njih 11.000 zbog popularnosti
• Gotovi primjerci prolazili su rigorozna testiranja, uključujući ubrzanje do 160 km/h na stolu i zalijevanje s 3.500 litara vode – drugi Audiji dobivali su “samo” 30 sekundi tuširanja
• Na vrhuncu proizvodnje, na njemu je radilo 48 ljudi
• 1983. godine uveden je ženski glas “Patrizia” koji je vozača upozoravao kad treba doliti gorivo – tipična zanimljivost osamdesetih
• 1988. zamijenjen je motor od 2144 ccm novim od 2226 ccm, s boljim ubrzanjem (6,7 sekundi do 100 km/h)
• Središnji otvoreni diferencijal zamijenjen je Torsenovim, dok je stražnji imao blokadu
• Glasovna upozorenja Patrizia su ukinuta, a digitalni ekran preuzeo neke funkcije
• 1989. stigao je novi 20-ventilski motor (RR) sa 220 KS i najvećim okretnim momentom 309 Nm pri 1.950 o/min
• Samo oko 1.000 primjeraka s ovim motorom proizvedeno, posljednji je otišao u muzej 17. svibnja 1991
• Quattro je bio luksuzan i skup – s 20V motorom koštao je 96.200 maraka
• Iako ga je zamijenio S2, originalni ur-Quattro ostao je legendaran i nenadmašan u povijesti Audija



